איך נוצר מוצר חדש?

2012-09-27-10-17-58
יצירת מוצר חדש היא אחד התהליכים הכי אהובים עלי

מגיעה לקוחה (סליחה לקוח… בד"כ ולרוב, זו לקוחה…)
לפעמים היא רק מצלצלת – והכל נעשה טלפונית… יש וואטסאפ והכל מתבצע בצילומים.
טוב, אז מה קורה בתהליך?
המוצר כבר ידוע, בד"כ מוצר שדרוש לשימוש אישי ייחודי. כמו: עטיפה ליומן,  כיסוי למיקסר וכד'
או מתנה מיוחדת כמו
שמיכה לתינוק.
מתחילים…
אני: איזה צבע את אוהבת/רוצה?
לקוחה: סגול.
אנ: האם את מעדיפה דוגמא מסויימת? 0פרחים, נקודות, פסים)
ומוציאה להראות את האפשרויות השונות.
בשלב ראשון אני מוציאה כחמש דוגמאות של בדים (יותר מידי דוגמאות יוצר בלבול אדיר אפילו לי…)
לקוחה: אני מעדיפה ללא דוגמא מסויימת…
כאן יורדים הבדים הפרחוניים והנקודות…20141229_155400
לקוחה: אולי יש לך…
אני מחפשת במדף הסגולים ומוציאה דוגמאות נוספות.

לאחר בחירת הבד המרכזי, זזים כל הבדים האחרים הצידה ואנו ממשיכות בהתאמת בדים נוספים למוצר שנבחר.
אם זו שמיכת טלאים, אז צריך לפחות עוד חמישה בדים וכאן נכנס לפעולה הדימיון שלי וראיית המוצר הסופי – מה יאפשר מוצר ייחודי ופרופורציונלי מבחינת שילובי הצבעים בו.
שלב זה מביא לעיתים לחזרה לשלב הראשון ושינוי הבד המרכזי, אבל בסוף תמיד מוצאים את השילוב המנצח.
השמחה והאור בעיניים של הלקוחה – זה התגמול הראשוני שלי, כשהיא רואה את המוצר "קורם בד" בעיני רוחה….
פעם אחת קרה לי בדיוק הפוך – לקוחה ראתה בד והחליטה שהיא חייבת משהו ממנו…
אבל זה כבר סיפור לפוסט נפרד.

השארת תגובה